preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 > Nastava  > Predmeti  > BIOLOGIJA
 

 

Kriteriji vrednovanja i ocjenjivanja usvojenosti obrazovnih ishoda i praktičnih radova propisanih Nacionalnim kurikulima predmeta Priroda i Biologija*

 

ocjena

Usvojenost obrazovnih sadržaja u Prirodi i Biologiji

nedovoljan (1)

Učeni(k)ca ne razumije nastavni sadržaj i nije ga u stanju samostalno reproducirati. Na pitanja ne odgovara ili odgovara nejasno. Osnovne pojmove iz gradiva ne poznaje. Ne može samostalno rješavati jednostavne zadatke. Učeni(k)ca odbija suradnju.

 

dovoljan (2)

Učeni(k)ca prepoznaje i reproducira osnovne pojmove. Može imenovati, nabrojiti, definirati ili opisati traženi pojam iz gradiva. Razumije sadržaj, ali ga ne zna primijeniti niti obrazložiti koristeći zadane primjere.  Često griješi prilikom samostalnog rješavanja jednostavnih zadataka. Iznošenje  gradiva je površno i nesigurno.

 

dobar (3)

Učeni(k)ca reproducira i prepoznaje osnovne pojmove. Razumije sadržaj, ali je površan u njegovoj primjeni. Uz pomoć učitelja učeni(k)ca može prepoznati, izdvojiti, izraziti, oblikovati i objasniti sadržaj gradiva. Samostalno rješava jednostavne zadatke. Ponekad griješi prilikom samostalnog rješavanja složenijih zadataka.

 

vrlo dobar (4)

Reproducira i razumije obrađeni nastavni sadržaj. Poznaje osnovne pojmove, može povezati, dopuniti, prilagoditi, razvrstati tražene činjenice. Nadograđuje stečena znanja. Sadržaj obrazlaže uglavnom samostalno, koristi zadane primjere i samostalno rješava probleme i zadatke. Uz malu pomoć nastavnika povezuje sadržaje s drugim nastavnim predmetima. Pomalo nesiguran u odgovoru.

 

odličan (5)

Reproducira, razumije, nadograđuje stečena znanja. Samostalno obrazlaže sadržaj navodeći i vlastite primjere, rješava i složene probleme i zadatke. Postavlja efikasna pitanja za raspravu o problemu. Može predvidjeti i pretpostaviti rješenja problema. Prikuplja podatke iz različitih izvora znanja. Koristi primjerene analitičke i sintetičke metode za rješavanje problema. Korelira stečena znanja sa sadržajima drugih predmeta. Može prenositi svoja znanja drugima te je siguran i jasan u izlaganju nastavnog sadržaja.

ocjena

ocjenjivanje praktičnih radova u prirodi i biologiji

 

nedovoljan (1)

  • Ne sudjeluje u radu
  • Ne piše bilješke
  • Ne zna usmeno prezentirati rezultate vježbe
  • Odbija suradnju

 

dovoljan (2)

  • savladao tehniku rada mikroskopom i drugim priborom         
  • površan u provođenju mjera opreza
  • ponekad zanemaruje naputke učitelja
  • bilješke nepotpune, crteži neopisani
  • nije samostalan
  • poticaj djeluje privremeno
  • rado posluša savjet, ali ga se dosljedno ne drži

 

dobar (3)

  • treba poticati razvoj interesa
  • savladao tehnike rada
  •  ponekad previdi mjere opreza

 

  • radi po naputku
  • nije samostalan, oslanja se na pomoć drugih
  • teže povezuje rezultate opažanja s praktičnim radom

vrlo dobar (4)

  • ponekad potrebna pomoć za izvođenje zaključka na temelju dobivenih rezultata
  • radi po naputku učitelja

 

  • savladao tehnike rada i osnovne mjere opreza
  • bilješke točne (dopunjava ih)
  • poštuje dogovor, razvijena sposobnost komunikacije

 

odličan (5)

  • u cijelosti savladao tehniku rada i  mjere opreza
  • samostalan, brz, spretan
  • izvodi zaključke na osnovi rezultata rada
  • bilješke točne, sažete, crteži uredni, opisani, uporabljuje boje

 

  • aktivan i pozitivan stav prema očuvanju okoliša, školske i osobne imovine
  • pridonosi učinkovitom radu u grupi i u paru
  • objektivan u vrednovanju tuđega i samovrednovanju osobnog rada
  • razvijena sposobnost komunikacije, uvažava tuđe mišljenje

 

*Kriteriji vrednovanja i ocjenjivanja usvojenosti obrazovnih sadržaja i praktičnih radova  predmeta Priroda i Biologija doneseni su na Županijskom stručnom vijeću učitelja Prirode i Biologije uz sudjelovanje i suglasnost svih članova vijeća. Oni su jedinstveni u svim osnovnim školama u Varaždinskoj županiji. S tim kriterijima je suglasna savjetnica za Prirodu i Biologiju.

 

Kriteriji za vrednovanje i ocjenjivanje usvojenosti obrazovnih ishoda propisanih nacionalnim kurikulima predmeta Priroda i Biologija na pisanim testovima znanja**

od 0 do 50% točno i potpuno riješenih zadataka  - nedovoljan (1)

od 50% + 0.5 boda do 60% točno i potpuno riješenih zadataka – dovoljan (2)

od 61% do 75% točno i potpuno riješenih zadataka  - dobar (3)

od 76% do 89% točno i potpuno riješenih zadataka – vrlo dobar (4)

od 90% do 100% točno i potpuno riješenih zadataka – odličan (5)

 

***Kriterije vrednovanja i ocjenjivanja riješenosti zadataka u pisanim testovima znanja iz Prirode ili Biologije donosi predmetni učitelj i nisu usklađeni na nivou Županijskog stručnog vijeća učitelja Prirode i Biologije Varaždinske županije.

 


Upisi u 1. r. oš
Hripavac
e-Dnevnik

Informativni razgovori
 

Radijska emisija:

"Sačuvajmo ljubeški kaj"

 

Videozapis

"Ženidba"

Centri izvrsnosti
Glazbeni kutak

Pjevaju:

viši razredi OŠ Ljubešćica,

sviraju:

učiteljica Bernardica Bačan

i Vinko Španić (8. r.)

Moja domovina

Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj

Donacije

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Lipanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / skola@os-ljubescica.hr
preskoči na navigaciju