2023-11-22 11:45:46

U različitim cipelama

Što je tolerancija i što znači biti tolerantan, raspravljali su članovi Vijeća učenika naše škole obilježavajući 16. studenoga Međunarodni dan tolerancije. Učenici su sudjelovali u prigodnim radionicama pod nazivom „U različitim cipelama“, kroz koje su ih vodile pedagoginja Tajana Jenkač i knjižničarka Ivana Nogić. Naučili su da je to dan koji nas podsjeća na prihvaćanje i uvažavanje drugačijih od nas te da nas razlike obogaćuju. Zaključke s radionica prenijet će ostalim učenicima u svojim razrednim odjelima, a prenijeli su ih i na plakat izložen u holu škole. 

Međunarodni dan tolerancije potiče nas da se zapitamo: „Što je to tolerancija?“. Upravo su od tog pitanja krenule radionice Vijeća učenika koje su zajednički vodile pedagoginja i knjižničarka. Značenje same riječi učenici su na početku radionice i sami potražili u Rječniku hrvatskog jezika.

UNESCO je toleranciju definirao kao „poštovanje, prihvaćanje i uvažavanje bogatstva različitosti u našim i svjetskim kulturama, naša forma izražavanja i način da budemo ljudi.“ Učenici su zaključili da tolerancija podrazumijeva volju i sposobnost prihvatiti i dopustiti različitost, bilo da se radi o razlikama u političkom uvjerenju, ili o vjerskim, rasnim, spolnim, ekonomskim, obrazovnim, i dr. razlikama.

Nakon uvodnog razgovora uslijedile su aktivnosti s pedagoginjom „Slični, ali različiti“, za niže razrede, te „Savinuti papir“ za više razred. Cilj aktivnosti bio je uvidjeti da nas razlike obogaćuju te da bi svijet bio daleko siromašniji kad bismo svi bili isti i ponašali se na isti način.

Potom je knjižničarka učenicima nižih razreda pročitala problemsku slikovnicu Pascala Bieta „Izgubio se jedan zeleni pas“ u kojoj su učenici, kroz zanimljivu priču o zelenom psu Jakovu, mogli naučiti o važnosti prihvaćanja drugačijih od nas.

Za kraj radionice učenici su obojili različite cipele kako bi pokazali da nas različitosti uistinu obogaćuju. Različite cipele pronašle su svoje mjesto na plakatu.

Učenici viših razreda odradili su s pedagoginjom i aktivnost „Crna točka“ u kojoj su uvidjeli da većina ljudi vidi samo crnu točku, iako ona zauzima svega 1% površine papira. Preostalih 99% površine papira zauzima bjelina, međutim tu bjelinu rijetki opažaju. Viđeno su povezali sa stvarnim situacijama kada kod ljudi odmah opažamo njihove mane, zbog čega ne vidimo njihove dobre strane (njihovu bjelinu).

Učenicima viših razreda knjižničarka je potom pročitala indijsku legendu „Duga“. U zajedničkoj raspravi nakon priče učenici su otkrivali po čemu se razlikuju te s kojim bi se bojama mogli poistovjetiti. Cilj aktivnosti bio je istaknuti razlike među učenicima te ih osvijestiti da razlike čine raznoliku i bogatu cjelinu – dugu. Učenici su na kraju pomogli u smišljanju riječi za akrostih TOLERANCIJA, koje su također našle svoje mjesto na zajedničkom plakatu izloženom na ulazu u školu.


Osnovna škola Ljubešćica