2024-02-14 09:38:19

Obilježili smo Dan sigurnijeg interneta (6. 2.)

U sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta od 5. do 9. veljače 2024. godine provedene su pedagoške radionice posvećene promicanju sigurnosti učenika na internetu. Pod vodstvom učiteljice informatike i stručne suradnice pedagoginje satovi informatike postali su mjesto raznih aktivnosti o odgovornom i sigurnom korištenju modernih tehnologija i digitalnog okruženja. Radionice su provedene u svim razrednim odjelima.

Učenicima 1. – 4. razreda održano je predavanje „Sigurno s Neticom na netu“ gdje su bolje upoznali e-bonton, odnosno poželjni oblici ponašanja na internetu u komunikaciji s drugim korisnicima. Imali su priliku i vježbati korištenje programa bojanja (Paint, Paint 3D) u kojem su crtali svog superjunaka koji ih štiti od opasnosti koje vrebaju u online svijetu. Pričalo se i o elektroničkom nasilju, kako ga prepoznati i spriječiti.

Učenici 5. razreda pristupili su rješavanju online zadataka o internetskom sadržaju ne bi li ponovili pojmove kao što su: digitalni otisak, dijeljenje podataka, lozinka, elektroničko nasilje... Razgovaralo se o pozitivnim i negativnim stranama internata, o njihovom korištenju interneta u slobodno vrijeme, s naglaskom na videigre. Učenici su odigrali i računalnu igru Interland koja pomaže u stjecanju znanja i vještina o digitalnoj stvarnosti.

U 6. i 7. razredu učenici su sudjelovali u online kvizu „Potraga za dobrim internetom 2024.“ Njihova uspješnost rješavanja kviza ovisila je o znanju pretraživanja interneta, kritičkom promišljanju, uočavanju bitnog, donošenju zaključaka na temelju danih informacija, točnosti, brzini... Naime, potrage su organizirane u obliku kviza s dvadesetak pitanja, od kojih su neka ključna i na njima se ne može proći dalje dok se ne odgovori točno. Neka pitanja traže posjećivanje drugih stranica na internetu i pronalaženje odgovarajućih informacija.

U 8. razredu razmijenjena su iskustva o korištenju društvenih mreža, objavljivanju digitalnih sadržaja i komunikaciji među članovima. Otkrilo se da učenici najviše vremena provode na Snapchatu, Instagramu, Tik Toku i u videoigrama. Kroz gledanje edukativnih videa osvijestili su važnost zaštite osobnih, ali i tuđih podataka kod objavljivanja sadržaja. U praktičnom dijelu radionice učenici su u programu Word Art naglasili koje su dobre, a koje loše strane interneta.

Radionice su zaključili mišlju da korištenje tehnologije i interneta može biti korisno, ali uvijek treba biti sigurno i odgovorno. Ukratko:  „Sigurno koračaj u digitalni svijet i klikaj odgovorno!“


Osnovna škola Ljubešćica