2018-04-18 20:54:45

Na terenskoj nastavi u Zagrebu

     Svi učenici viših razreda naše škole proveli su 17. travnja 2018. godine na terenskoj nastavi u Zagrebu. Vrijeme je bilo promjenjivo, ali učenici i dalje vedri pa su s veseljem odradili sve planirane sadržaje. Najprije su pogledali kazališnu predstavu „Kako je tata osvojio mamu“, a potom krenuli u obilazak zagrebačkih muzeja.

     Prva stanica bilo je kazalište Žar ptica gdje su nestrpljivo iščekivali predstavu „Kako je tata osvojio mamu“, nastalu prema istoimenom djelu Mire Gavrana. Likove su odlično utjelovili glumci Ugo Korani, Gorana Marin, Berislav Tomičić, Nina Erak-Svrtan, Ana Marija Vrdoljak, Ante Krstulović i Dunja Fajdić. Vrlo prisutnu pojavu razvoda roditelja predstava „Kako je tata osvojio mamu“ prikazuje iz dječje perspektive, a ona je, kao i djeca, uvijek iskrena i izravna. Glavni lik Antun i njegova prijateljica Bernarda poslali su gledateljima vrlo važnu pouku: ništa nije crno – bijelo, pa tako ni razvod roditelja. I još važnije od toga, da ljude i njihovu ljubav valja uvijek nanovo „osvajati“ i boriti se za nju. To nije uvijek lako, ali je svakako vrijedno. Zato su učenici Antuna i Bernardu, ali i ostale glumce, nagradili velikim pljeskom jer su vrlo uvjerljivo odigrali scene iz svakodnevnog života dviju neobičnih obitelji.

     Drugi dio terenske nastave bio je rezerviran za posjet zagrebačkim muzejima: Arheološkog muzeja, Tehničkog muzeja te Muzeja iluzija.

     Arheološki muzej posjetili su učenici 5. i 6. razreda. Razgledali su stalni postav Egipatske zbirke, prilikom čega su je njihova pažnja posebno bila usmjerena na izložene egipatske papiruse te njihovo pismo - hijeroglife, hijeratiku i demotiku. Naravno, zanimale su ih i egipatske mumije kojih je u muzeju ukupno četiri. Nakon razgleda uslijedila je radionica „Pišemo i čitamo hijeroglife“ u sklopu koje su učenici, oponašajući stare Egipćane, pokušali hijeroglifima napisati vlastito ime te pročitati hijeroglife ostalih sudionika radionice. Budući da su hijeroglifi slikovno pismo, bilo ih je vrlo zabavno crtati, no učenici su zaključili da je Egipćanima ipak trebalo više vremena da nešto napišu nego nama.

     Učenici 7. razreda krenuli su u  „Tehnički muzej“ gdje su uz stručno vodstvo obišli: Odjel transformacije energije, Odjel osnova poljodjelstva s Apisarijem, maketu rudnika, tj. Odjel geologije, rudarstva i nafte, Odjel vatrogastva, Odjel prometnih sredstava te Odjel velikana hrvatskog prirodoslovlja i tehnike. Najviše su naučili upravo na odjelu jednog od najvećih hrvatskih izumitelja, Nikole Tesle, gdje su, na zoran način, dobili puno informacija o energiji, o životu, radu i izumima Nikole Tesle, te su čak dobili priliku biti dijelom pokusa kojima se demonstriraju njegovi najpoznatiji izumi. Tako su neki učenici 'zaglavili' u izoliranom kavezu dok je kroz druge prolazila struja, osvjetljavajući ih. Kako se u muzeju održavao i 16. Festival znanosti, učenici su imali priliku doći do brojnih znanstvenih spoznaja na vrlo zabavan način.

     Učenici 8. razreda prošetali su do sve popularnijeg Muzeja iluzija gdje su imali priliku susresti se s raznim iluzijama koje su zavarale i njih i njihov mozak. Obrnuta soba, soba ogledala, slike iz kojih izlaze likovi, glava u tanjuru, samo su dio eksponata koji su oduševili naše učenike i njihove voditelje. Neki su se povećali, neki smanjili, mnogi su se zaljuljali… U tzv. antigravitacijskoj sobi kosi pod okružen je zidovima s nacrtanim kvadratima što zbunjuje mozak, ali i oči posjetitelja jer nije odmah vidljivo stojimo li na ravnoj ili kosoj podlozi. U susjednoj sobi kosi pod proizvodi drukčiju optičku varku - dok jedna osoba stoji u višem kutu sobe, s glavom posve blizu stropu, druga je na dnu zbog čega izgleda kao patuljak naspram diva na drugom kraju sobe. Također, učenike su zabavile i brojne didaktičke igre, poput slaganja čepova, slagalica u obliku srca te brojne mozgalice. Iako je muzej smješten na malom prostoru, unutrašnjost se čini beskonačnom, što je još jedna od njegovih brojnih iluzija. Muzej iluzija je, vjerojatno, jedini hrvatski muzej koji je poželjno razgledati fotografirajući jer tako svaki posjetitelj može postati dio neobičnih eksponata, što je i najviše zabavilo i naše učenike. 

     Na povratku kući nezaobilazna stanica za okrjepu bio je McDonald's što je lijepo zaokružilo učenje na terenu.

     Učenici i učitelji bili su vrlo zadovoljni učincima terenske nastave te su iskazali želju da Zagreb što češće bude njihova učionica.


Osnovna škola Ljubešćica