Učenici petog, šestog, sedmog i osmog razreda naše škole, u pratnji svojih razrednica te učiteljice matematike i knjžničarke, proveli su 30. travnja 2025. godine na terenskoj nastavi, uživajući u jednodnevnom istraživanju prelijepog otoka Krka.
Najprije su posjetili mjesto Punat, odakle su se brodicom prevezli do Košljuna, otočića u puntarskoj vali. Uz prekrasno vrijeme, vožnju su iskoristili za uživanje u morskim pejzažima. Po dolasku na otok učenike je dočekao kip sv. Franje s vukom, prikaz legende kako je sv. Franjo pripitomio vuka, a na ulasku u atrij dočekao ih je na glagoljici ispisan franjevački pozdrav – mir i dobro! Košljun je poznat po svom franjevačkom samostanu u kojem su redovnici stoljećima skupljali i sačuvali mnoge vrijedne predmete koji su smješteni u muzej. Tako etnografska zbirka sadrži predmete krčkih ribara i seljaka te narodne nošnje s cijelog otoka Krka. Obišli su i prirodoslovnu zbirku koja prikazuje biljni svijet otoka Košljuna, te ptice, ribe i neke zanimljive prirodne pojave, poput janjeta s jednim okom i dvije glave. Izložena je i zbirka minerala, koralja, spužvi i fosila.
Sljedeće odredište bio je Jurandvor i crkvica sv. Lucije gdje se nalazi replika čuvene Bašćanske ploče, najstarijeg cjelovito sačuvanog pisanog spomenika hrvatskog jezika. U Jurandvoru su uz predavanje o otkriću, značenju i povijesti Bašćanske ploče učenici utvrdili svoje znanje o povijesti hrvatskoga jezika. Okrjepu su pronašli u ugodnom ambijentu restorana Malin gdje su ručali i predahnuli prije krajnjeg odredišta, grada Krka. S više od dvije tisuće godina povijesti, ovaj grad odiše atmosferom prošlih vremena. Uz stručno vodstvo prošetali su starom jezgrom grada gdje svaka ulica skriva djelić prošlosti. Učenici su uživali i u samostalnom istraživanju krčkih uskih uličica, očuvanih rimskih ruševina i srednjovjekovnih zgrada.
Zanimljivosti s terenske nastave pogledajte na sljedećoj poveznici. https://sway.cloud.microsoft/HIi53cCDAR1mATWn?ref=Link
Nakon nezaobilazne stanke u McDonald’su, povratak kućama uslijedio je u kasnim večernjim satima. Iako umorni od brojnih sadržaja i doživljaja s terenske nastave, kućama su se vratili ‘napunjenih baterija’, spremni za uspješno rješavanje završnih školskih obaveza.
