Datum objave: 27. lipnja 2025.
Kategorija: Vijesti

Preventivni program „Pozitiva u kreativi“

Tijekom školske godine 2024./2025. u našoj se školi provodio preventivni program „Pozitiva u kreativi“ u kojem su, kroz različite aktivnosti, sudjelovali svi učenici Škole te 50-ak roditelja. Voditeljica projekta bila je pedagoginja Tajana Jenkač, a u osmišljavanju i provođenju projektnih aktivnosti usmjerenih na jačanje mentalnog zdravlja učenika sudjelovali su knjižničarka Ivana Nogić, učiteljica likovne kulture Ivanka Hodja Kukovačec, učiteljica informatike Jasna Zidarić Hasanec, učiteljica 1. razreda Valentina Grabar te ostali razrednici od 1. do 8. razreda. Provođenje projekta financiralo je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u iznosu od 1.400, 00 eura.

Naglasak je bio na poboljšanju socioemocionalnih kompetencija učenika i stvaranju podržavajuće i sigurne školske okoline. Aktivnostima usmjerenima na učenike djelovalo se na kvalitetno provođenja slobodnog vremena, razvoj komunikacije, osnaživanje socioemocionalnog stanja djeteta i učenje strategija za jačanje otpornosti. U projekt su bili uključeni i roditelji za koje su organizirana predavanja s ciljem osvještavanja važnosti roditeljskog utjecaja na prevenciju rizičnih ponašanja i očuvanje mentalnog zdravlja djece. Zainteresirani učitelji i stručna služba Škole sudjelovali su u stručnom usavršavanju s ciljem osvještavanja prepoznavanja i djelovanja u zaštiti mentalnog zdravlja učenika.

Projektom „Pozitiva u kreativi“ ostvareni su specifični ciljevi: kako prepoznati i upravljati vlastitim emocionalnim stanjima, educirati učenike kako se nositi s raznim izazovima odrastanja, razvijati zdrave navike, mehanizme i ponašanja u raznim životnim situacijama, izgradnja vlastitih interesa i odgovornog ponašanja kod donošenja odluka, stvaranje podržavajuće okoline, a sve s ciljem očuvanja mentalnog zdravlja učenika. Odgojno-obrazovnim djelatnicima i roditeljima projekt je pružio osnovna znanja o važnosti mentalnog zdravlja djece i mladih, uz promociju mentalnog zdravlja užoj društvenoj zajednici. Također, školski prostor opremljen je potrebnim didaktičkim materijalima koji će se koristiti i u budućem radu s učenicima.

U sklopu projekta provedene su sljedeće aktivnosti:

Logo

Rad na projektu započeo je početnim informiranjem djelatnika Škole, roditelja i učenika o navedenom projektu, upoznavanje članova Vijeća učenika s detaljima projekta te njihova diseminacija ostalim učenicima na satovima razrednika. Pedagoginja je motivirala članove Vijeća učenika na izradu loga projekta, čime nastaje „Ribica tolerancije“.

Predavanje za roditelje, učitelje i stručne suradnike

13. ožujka 2025. godine u našoj školi održano je predavanje za roditelje, učitelje i stručne suradnike na temu mentalnog zdravlja djece. Predavanje je održala psihologinja i psihoterapeutkinja Katarina Levatić iz Savjetovališta Varaždin. Važnost mentalnog zdravlja prepoznalo je pedesetak roditelja učenika viših razreda koji su sa zanimanjem pratili izlaganje o najčešćim poteškoćama i oblicima psihološke pomoći i podrške. Ključne teme uključivale su razumijevanje pojma mentalnog zdravlja, uočavanje najčešćih poteškoća u ovoj domeni, definiranje čimbenika rizika i zaštite koji utječu na mentalno zdravlje djece, mladih i odraslih, učenje tehnika za prepoznavanje emocionalnih stanja te primjenu pomoći kroz razgovore s djecom u kriznim situacijama. Polaznici su usvojili nova znanja i vještine u prepoznavanju mentalnog zdravlja i emocionalnih potreba djece i mladih, kao i u primjeni učinkovitih metoda podrške. Sudjelovanje u ovoj edukaciji dodatno je obogatilo stručni razvoj naših učitelja i stručnih suradnika, kojima će usvojene kompetencije i vještine svakako pomoći u svakodnevnom radu s učenicima te očuvanju i unapređenju vlastitog mentalnog zdravlja, kao i u realizaciji Školskog preventivnog programa. Vjerujemo da su i roditelji dobili određene smjernice kako razgovarati i pomoći svojoj djeci u kad se nađu u kriznim situacijama.

Radionica izrade kinča

Članice kulturno-umjetničke udruge „Magda i Luisa“ iz Madžareva održale su 12. prosinca 2024. godine u našoj školi dvosatnu radionicu izrade tradicijskog kinča od krep papira. Sudjelovalo je dvadesetak učenika viših razreda, a izrađivali su se božićni ukrasi tipični za Madžarevo i okolicu, poput pureka, ježeka i palčeka. Pureki svojim izgledom podsjećaju na češere smreke, dok su ježeki papirnate kuglice koje nastaju tako da se papir nabire na drvenom štapiću, a potom odvija s njega i veže špagom. Učenicima je posebno zanimljiva bila izrada palčeka, cvijeća sličnog ivančicama ili šafranima, čije su latice oblikovali tako da su manje komadiće papira omatali i uvijali oko palca. Nakon kratkog uvoda voditeljice su pokazale učenicima kako se izrađuje pojedini ukras, a učenici su pod njihovim vodstvom nestrpljivo krenuli s izradom svojeg prvog kinča. Nakon početnih nesigurnosti, brzo su svladali sve upute i pokazali iznimnu spretnost. Izrađenim ukrasima okitili su školsku jelku, a stečeno znanje nastavit će usavršavati samostalnim izradama kinča te tako dati svoj doprinos očuvanju nematerijalne kulturne baštine našega kraja. https://sway.cloud.microsoft/AwXRFbGrYS9W8DSY?ref=Link

Dan planete Zemlje obilježen je se 22. travnja 2025. godine. Najprije je svaki razredni odjel promišljao o poruci koju bi uputili stanovnicima našeg mjesta kako bi nam okoliš i priroda bili što ljepši. Potom su osmišljene poruke ispisivali na drvene ploče koje su našle svoje mjesto u našem školskom dvorištu. Promjene klime ne mogu se zaustaviti, ali se mogu usporiti, zato se nadamo da će naše poruke biti barem mali doprinos ekološkoj osviještenosti, kako u školskoj tako i u lokalnoj zajednici. https://sway.cloud.microsoft/DfojrA1kxyIcUPhT?ref=Link

Uređenje čitalačkog kutka za najmlađe u školskoj knjižnici, kreativne učionice za produženi boravak i šarene stepenice

Zahvaljujući sredstvima iz školskog projekta „Pozitiva u kreativi“, uređeni su i osvježeni neki dijelovi unutrašnjeg i vanjskog prostora naše škole. Tako su stepenice u školskom hodniku osvanule u neobičnom šarenom ruhu. „Ispuni svaki dan pozitivom! Hrabro koračaj naprijed! Budi pažljiv prema sebi! Mogu sve što poželim ako se potrudim!“ samo su neke od motivacijskih poruka koje sada na svakom koraku prate naše učenike. Šarene stepenice uljepšale su prostor škole, a sve koji njima koračaju vjerujemo da će ispuniti pozitivom i lijepim emocijama.

Uređenje unutrašnjosti škole nastavilo se opremanjem kreativnog kutka za produženi boravak, slobodan za korištenje učenicima za vrijeme odmora ili za potrebe nastave, gdje je učenike dočekao novi namještaj, nove didaktičke igre i ostali pribor potreban za rad ili odmor od nastave. Osvježena je i školska knjižnica gdje je uređen poseban kutak za najmlađe, a nabavljeni su i novi naslovi za koje vjerujemo da će pomoći i učenicima i učiteljima u rješavanju problema vezanih uz mentalno zdravlje.

https://sway.cloud.microsoft/OUPfGdcvDjK6pCvf?ref=Link

Koji su sve novi naslovi nabavljeni za fond školske knjižnice, možete vidjeti na sljedećoj poveznici. https://sway.cloud.microsoft/HUjYboItfBPiOpWr?ref=Link

„Noć knjige“ uz kamišibaj pripovijedanje

U sklopu obilježavanja „Noći knjige“ u novouređenom čitalačkom kutku naše školske knjižnice održane su 22. i 29. travnja 2025. godine likovno-literarne radionice „Kamišibaj – pripovijedanje uz slike“. Sudjelovali su zainteresirani učenici nižih i viših razreda koji su, inspirirani Ezopovim basnama i ostalim djelima u kojima su životinje glavni junaci, otkrili čari kamišibaj pripovijedanja. Kamišibaj je japansko kazalište u kojem se pripovijeda u slikama. Ovaj oblik pripovijedanja omogućava djeci da kroz sliku i riječ stvaraju vlastite vizualne i emotivne svjetove, zato su učenici odabrane tekstove najprije podijelili na scene koje su potom ilustrirali. Za učenike 1. i 3. razreda knjižničarka je odabrala slikovnicu „Uljuđeni vuk“, dok su se učenici 5. razreda poigrali s Ezopovim basnama: „Dva prijatelja i medvjed“ i „Gradski i seoski miš“. Kada su ilustracije bile gotove, postavili su ih u drvenu kutiju – butaj, baš kao pravi kamišibaj pripovjedači, te je svaka grupa prepričala svoje ilustracije. Knjižnicu su pretvorili u kamišibaj kazalište, a učenički radovi zabilježeni su i u digitalnom obliku, što možete vidjeti na sljedećoj poveznici: https://sway.cloud.microsoft/pr8DUgTO9rh9BKma?ref=Link

8. Dani medijske pismenosti

Učenici 3. razreda i njihova učiteljica Kristina Vitez Ojurović sudjelovali su u radionici „Mediji i mentalno zdravlje“ koju je 28. travnja 2025. godine u školskoj knjižnici provela knjižničarka Ivana Nogić. Učenici su uspoređivali roman i film „Dnevnik Pauline P“ te se potom upustili u oslikavanje dijelova romana i njegovo prepričavanje u obliku kamišibaj kazališta.

Oslikavanje školskog pločnika

Jedna od završnih aktivnosti projekta bila je oslikavanje školskog pločnika pri čemu su svoju kreativnost iskazali učenici 8. razreda pod vodstvom učiteljice likovne kulture Ivanke Hodja Kukovačec. Uz malo boje i puno mašte osmaši su u zadnjem tjednu nastave osvježili i uljepšali prostor ispred škole te ostavili svoj šareni trag u kojem će uživati još mnoge generacije naših učenika. https://sway.cloud.microsoft/BuDWNT3uWycboSb1?ref=Link

Brošura

Kao podsjetnik na projektne aktivnosti, ali i svojevrsna prva pomoć za mentalno zdravlje nastala je brošura projekta koju je izradila pedagoginja Tajana Jenkač. Svi zainteresirani mogu je prelistati u školskoj knjižnici, a nekoliko primjeraka nalazi se i u zbornici te u kreativnoj učionici.

Obilježavanje dana vezanih za mentalno zdravlje

1) Od 7. do 11. listopada 2024. godine u našoj školi obilježen je Dječji tjedan. U sklopu Dječjeg tjedna učenici su sudjelovali i u radionicama kojima je obilježen Svjetski dan mentalnog zdravlja (10. 10.), što je bio dobar podsjetnik na važnost mentalnog zdravlja u životu svakog čovjeka. Kreativne radionice za učenike nižih i viših razreda pripremila je pedagoginja uz pomoć knjižničarke, a radionice su provedene u suradnji s razrednim učiteljicama, učiteljicama u produženom boravku te razrednicama viših razreda. Učenike 1. i 4. razreda razveselila je radionica izrade jesenskih kišobrana kojima su ukrasili ulaz u školu. Uz to, prvašići su od lišća izrađivali i sove, dok je četvrtom razredu list bio inspiracija za razne jesenske kreacije. Prvašići su u školu donijeli i plodove jeseni, a najljepše jesenske kreacije poslužile su za dekoriranje školskog hodnika i učionice. Kroz igru i razgovor, do izražaja je došla dječja kreativnost, a učenici su ujedno popričali o važnim temama, poput dječjih prava i njihovih dužnosti. O pravima, željama i dužnostima raspravljali su i članovi Vijeća učenika naše škole čiji je prvi sastanak održan, također, u Dječjem tjednu. Nakon što su izabrali predsjednicu (Ana Kozjak, 8. r.) i zamjenicu Vijeća (Emilija Horžić, 8. r.), učenici su davali prijedloge o mogućim poboljšanjima u školi. O samom pojmu mentalnog zdravlja te njegovoj važnosti učenici su raspravljali na sljedećim radionicama:

„Vjerujem u sebe“ u 7. razredu

„Pozitivne misli“ u 3. i 4. razredu

Mindfulness aktivnosti u produženom boravku, za učenike 1. i 2. razreda.

Završna aktivnost bila je izrada Kutije pozitivnih misli koja je bila ispunjena afirmacijskim karticama. Kartice su podijeljene svim sudionicima radionica kao trajan podsjetnik na važnost mentalnog zdravlja. https://sway.cloud.microsoft/lWiRfsvPKEq2mfdr?ref=Link

2) Povodom obilježavanja Svjetskog dana ljubaznosti, 13. 11. 2025. godine učenici su izradili plakat s prigodnim riječima: „Ljubazne riječi su poput meda, slatke za dušu, zdrave za tijelo“. Ljubaznost je jedna od najljepših vrlina, a kako bi obilježili taj dan, učenici su imali mali zadatak. Na hodnicima škole mogli su pronaći papiriće s ljubaznim porukama. Svatko je trebao izabrati jedan ili više papirića i pokloniti ga nekome kao znak ljubaznosti. Ljubazne poruke stigle su u ruke različitih primatelja: simpatija, najboljih prijatelja, učitelja… Izazvale su obostranu sreću i na taj način ispunile svoju svrhu: uljepšati nekome dan!

3) Međunarodni dan tolerancije (16. 11.) prilika je za razgovor na temu kako biti tolerantan. Upravo su od tog pitanja krenule radionice Vijeća učenika koje su zajednički vodile pedagoginja i knjižničarka. Za uvodno opuštanje svih sudionika odlično su poslužile kratke mindfulness vježbe koje pomažu umiriti se, sabrati svoje misli te bolje kontrolirati osjećaje i ponašanja. Uslijedila je aktivnost „Cvijet“ gdje su učenici dobili latice različitih boja od kojih su trebali složiti cvijet. Budući da su neki složili cvijet iste boje, a neki različite, raspravljalo se moraju li latice biti iste ili je ljepše kad su različite. Potom je knjižničarka učenicima nižih razreda pročitala problemsku slikovnicu Marcusa Pfistera „Riba duginih boja“ u kojoj su učenici, kroz zanimljivu priču o ribici Srebrici, mogli naučiti da se vanjska ljepota nikako ne može mjeriti s ljepotom i srećom koju nam pruža iskreno prijateljstvo. Za kraj radionice učenici su izradili ‘ribicu tolerancije’ čije su tijelo prekrili ljuskama prijateljstva, a koja je postala logo projekta. Učenici viših razreda pogledali su film „Crno-bijeli svijet“, jedan od filmova sa 16. Festivala prava djece. Glavni cilj Festivala je promicanje prava djece i mladih koristeći alate filmske umjetnosti te ostale mogućnosti koje osiguravaju kreativnost i stvaralaštvo. Nakon razgovora o filmu učenici su odigrali aktivnost „Pronađi para“, nakon koje su raspravljali vole li se više družiti sa sebi sličnima ili različitima, te jesu li kad doživjeli isključivanje iz igre/ grupe/ društva i kako su se pritom osjećali. Potom su ocrtali i izrezali svoj dlan na koji su upisali motivacijske poruke vezane uz toleranciju i iskreno prijateljstvo. Cilj svih aktivnosti bio je uvidjeti da nas razlike obogaćuju te da bi svijet bio daleko siromašniji kad bismo svi bili isti i ponašali se na isti način. Zaključke s radionica članovi Vijeća učenika prenijet će ostalim učenicima u svojim razrednim odjelima, a dlanove prijateljstva pridružili su ribici tolerancije na zajedničkom plakatu koji krasi školski hol. https://sway.cloud.microsoft/PIlTDw7hNkSQEOW7?ref=Link

4) Međunarodni dan zagrljaja obilježili su 21. siječnja 2025. godine učenici nižih razreda naše škole sudjelovanjem u pedagoškim radionicama u školskoj knjižnici pod nazivom „Zagrli me snažno“, koje su pripremile i vodile pedagoginja i knjižničarka, u suradnji s učiteljicama razredne nastave. Radionice za započele mindfullness vježbama, nastavile se razgovorom o zagrljajima i kako se osjećamo kada nas netko zagrli, a kako kada mi nekoga grlimo. Učenici su saznali da se Međunarodni dan zagrljaja obilježava kako bismo promicali ljubav i ljubaznost kroz zagrljaje. Utemeljitelj ovog dana, Kevin Zaborney, vjerovao je da nam je potreban poseban dan kojim bi se promicalo učestalije izražavanje emocija među ljudima. Potom su prvašići čitali priču Nicholasa Oldlanda „Medo koji voli grliti“, a učenici 4. razreda priču „U bakinu zagrljaju“ koju je napisao Stjepan Lice. Nakon čitanja i analize priča učenici su se prisjetili koga i zašto najviše vole grliti i što njima znači zagrljaj, što su u kraćoj vježbi nacrtali i napisali. Zajednički zaključak bio je da zagrljaj nekome može biti spas, utjeha, ljubav i prijateljstvo. Njime pokazujemo da nam je stalo, da smo ovdje za nekoga, a ima i dobrobiti za naše mentalno i fizičko zdravlje. Zagrljaji pospješuju međuljudske odnose, komunikaciju i osjećaje povezanosti, zato ne zaboravimo zagrliti osobu do koje nam je stalo i na taj način joj pružiti sreću, ne samo na Dan zagrljaja. Grlimo se svaki dan! https://sway.cloud.microsoft/tIf0vooHb8GUvQCS?ref=Link

5) Dan sigurnijeg interneta učenici naše škole obilježili u tjednu od 10. do 14. veljače u sklopu nastave informatike. Sudjelovali su u raznim edukativnim radionicama koje su bile posvećene zaštiti na internetu. Učenici prvoga razreda upoznali su se s N@icom, super junakinjom koja ih je uputila kako biti siguran na internetu. Nakon toga krenuli su u potragu za sigurnim internetom, rješavajući online kviz znanja te crtali svoje super junake za sigurno korištenje interneta. Učenici drugog, trećeg, četvrtog i petog razreda sudjelovali su u raznim online radionicama te su rješavali online kvizove znanja. Učenici šestog, sedmog i osmog razreda također su rješavali online potrage za sigurnijim internetom, a nakon toga izrađivali su oblake riječi koristeći mrežni je generator oblaka riječi, vizualne prikaze teksta koji daje veći rang riječima koje se pojavljuju češće. Cilj radionica bio je osvijestiti učenike o mogućim opasnostima na mreži te ih naučiti kako se sigurno koristiti internetom. Kroz interaktivne aktivnosti i razgovor, učenici su saznali što su to lažni profili, kako prepoznati pokušaje prevare i zašto je važno čuvati osobne podatke. Također su naučili kako postaviti jake lozinke na svoje korisničke račune, prepoznati sigurne web stranice i zaštititi svoje uređaje od virusa i zlonamjernih programa. Poseban naglasak stavljen je na odgovorno ponašanje na društvenim mrežama i važnost prijavljivanja neprikladnog sadržaja odraslima. Sigurnost na internetu izuzetno je važna jer nas štiti od krađe identiteta, prijevara i elektroničkog nasilja. Pravilnim ponašanjem i korištenjem sigurnosnih mjera možemo izbjeći mnoge rizike i uživati u prednostima digitalnog svijeta. Ove radionice potaknule su učenike da razmišljaju o svom ponašanju na internetu te ih naučile kako se zaštititi i odgovorno koristiti tehnologijom.https://sway.cloud.microsoft/sQqk3FXbbLlPttDy?ref=Link

6) Povodom obilježavanja Dana borbe protiv vršnjačkog nasilja, poznatijeg kao Dana ružičastih majica, naši učenici i djelatnici odjenuli su 20. veljače 2025. godine ružičastu boju u znak podrške i prevencije vršnjačkog nasilja. Zajedničkim fotografijama i provedenim radionicama željeli smo poslati poruku da ne želimo tolerirati nasilje. U nižim razredima provedene su radionice prevencije vršnjačkog nasilja u suradnji pedagoginje i učiteljica razredne nastave. Naši prvašići učili su o nenasilnim oblicima komunikacije gledanjem edukativnog crtića „Nenasilna komunikacija“.  Ponovili smo što je nasilje i kakve sve vrste nasilja postoje. Kroz igru uloga pod nazivom „Otvori kišobran nenasilja“ prikazali su kako pravilno reagirati u situacijama koja uključuju loša ponašanja drugih. Učenici 2. razreda sudjelovali su u radionici „Imaš poruku na leđima!“ kojom im se htjelo iskustveno prikazati kako ružne riječi mogu utjecati na nas. Pričali smo o negativnim osjećajima koje ružne poruke pobuđuju u nama, a zatim smo pisali poruke podrške kako bi ispravili ružne riječi ili djela koja nekad nesvjesno kažemo, odnosno učinimo. Te poruke lijepili smo na prednju stranu majice učenika kako bi istaknuli snagu pozitivnih riječi. U 3. razredu isticali smo afirmativne poruke što nam se sviđa kod svakog u razredu, a zatim smo se usmjerili na načine reagiranja u rješavanju sukoba. Raspravljali smo kako se ponašamo u pojedinim situacijama i kako postići suradnju u sukobu. Emocije u nasilnom ponašanju bile su središnja tema u 4. razredu. Kroz priču o vršnjačkom nasilju, učenici su razvijali empatiju i osvijestili važnost ohrabrenja i pomoći žrtvama nasilja. Radionicu smo završili porukama podrške ispisanim na ružičastim majicama. Odjeveni u ružičastu boju učenici viših razreda sudjelovali su na predavanju o vrstama nasilja i ulozi pojedinca u sprječavanju istog. Imali su i razredni zadatak: osmisliti svoju ružičastu majicu koju smo kasnije izložili u školskom holu. Ružičasta boja obojala je našu školu kao podsjetnik da je ŠKOLA MJESTO NULTNE TOLERANCIJE NA BILO KOJU VRSTU NASILJA.

https://sway.cloud.microsoft/37WDxTDGoaTycf0C?ref=Link

7) Međunarodni dan sreće, koji obilježavamo svake godine 20. ožujka, prilika je da se prisjetimo svih onih sitnica koje nas čine sretnima i zbog kojih shvaćamo da je za sreću zaista potrebno vrlo malo. Psiholozi sreću najčešće definiraju kao opći osjećaj osobe da je njen život ispunjen, ugodan i smislen odnosno dobar. No mi znamo da zapravo i ne postoji neka univerzalna definicija sreće jer se ona pronalazi u različitim pojmovima, veličinama, obilježjima…

U sklopu školskog projekta „Pozitiva u kreativi“ željeli smo otkrili što naše učenike i djelatnike škole usrećuje, pa smo im postavili ‘jednostavno’ pitanje: „Što je za tebe sreća?“ Pronašli su se tu svakakvi odgovori: prijateljstvo, razred, obitelj, priroda, nogomet, čitanje knjige, ljetni praznici, sunčan dan, slobodno vrijeme, hobiji… Moglo bi se nabrajati unedogled, ali ono što je najvažnije da kod ljudi upravo te male, ali ustvari velike stvari izmame osjećaj ugode i zadovoljstva. Odgovori su se našli na plakatu koji odašilje poruku: „Pronađite sreću u sunčanom danu, u druženju s dragim osobama, u osmjehu prijatelja, u sasvim običnim sitnicama koje nas svakodnevno okružuju. I ne zaboravite da sreća raste kada se dijeli. Zato budite dobri prema drugima i usrećite nekoga jer će tada vaša sreća biti još veća.“

8) Svjetski dan zdravlja obilježava se svake godine 7. travnja pod pokroviteljstvom Svjetske zdravstvene organizacije, a usmjeren je na vodeće javnozdravstvene probleme u društvu, naročito kod djece i mladih. Kako za cjelokupno zdravlje čovjeka nije dovoljno brinuti samo o tjelesnom, već i o mentalnom zdravlju, ovogodišnji Svjetski dan zdravlja u našoj školi bio je posvećen očuvanju mentalnog zdravlja. Stara izreka kaže da se u zdravom tijelu nalazi zdrav duh. No, isto tako, u današnje vrijeme svjedočimo činjenici da bez zdravog uma nema ni zdravog tijela. U tu svrhu učenici su izradili plakate koji ih podsjećaju da svakodnevno vode brigu o svom zdravlju. Također, knjižnični fond obogaćen je novim naslovima učeničkog i učiteljskog fonda koji upućuju na važnost brige o sebi i drugima: https://sway.cloud.microsoft/HUjYboItfBPiOpWr?ref=Link

9) U sklopu Europskog tjedna mentalnog zdravlja održane su u našoj školi prigodne radionice i predavanja. Tim povodom Školu je posjetila patronažna sestra Lucija Janković iz Doma zdravlja Varaždinske županije. Njezino predavanje o važnosti promicanja mentalnog zdravlja, s naglaskom na prepoznavanje znakova narušenog mentalnog zdravlja i razgovor o oblicima podrške koji su dostupni djeci i mladima, pratili su učenici 5. i 6. razreda.

Uslijedila je prigodna radionica za učenike 6. razreda koju je održala školska pedagoginja, a naglasak je, također, bio na istraživanju učeničkih mogućnosti te davanju podrške proaktivnom pristupu mentalnom zdravlju. Uz pomoć vježbi iz priručnika „Diši kao medo“, koji je nabavljen u sklopu projektne literature, pedagoginja je učenicima pokazala kako si mogu pomoći da se osjećaju mirno i usredotočeno – bilo kad i bilo gdje. Također, uz pomoć vježbe „Slika o sebi“ pokušali su osvijestiti svoje jake strane, postignuća, vjerovanja i kompetencije jer slika o sebi je način na koji osjećamo sebe. Kad prihvatimo sami sebe, lakše ćemo prihvaćati druge, kao i oni nas.

Analizirajući potrebe učenika naše škole kao i uvidom u pedagošku dokumentaciju zaključili smo da je potreba za preventivnim radom naglašena upravo u području mentalnog zdravlja učenika. Učenici veliku većinu svog slobodnog vremena provode u online svijetu te su sve skloniji komunikaciji putem digitalnih uređaja nego uživo. Određeni broj učenika ne pohađa nastavu izbornih predmeta, tako da su smješteni u urede stručne službe škole. Uređivanjem kreativne učionice i školske knjižnice učenici su dobili prostore za međusobno druženje uz društvene igre za vrijeme odmora i slobodnih sati ili za provedbu aktivnosti kao što je Vijeće učenika, radionice izrade plakata i materijala za promociju projekta i obilježavanje tematskih dana. Učenicima nastojimo ponuditi sadržaje koji će ih odmaknuti od „digitalizacije“ te ih usmjeriti na interakciju uživo s drugim učenicima iz škole. Učiteljima škole i roditeljima učenika želimo približiti važnost rada na mentalnom zdravlju djece i mladih s obzirom na izazove današnjeg odrastanja u modernom svijetu, u čemu je ovaj projekt dao veliku pomoć i podršku. Učenici, učitelji i roditelji dobili su trajna znanja kao i savjete o važnosti i održivosti mentalnog zdravlja, što će moći podijeliti i sa svojim okruženjem. Škola će nakon ovog projekta ojačati svoju ulogu u preventivnim aktivnostima te ima uređeni prostor za daljnju provedbu aktivnosti. Usavršavanjem učitelja i stručnih suradnika Škola će osnažiti svoju ulogu u provedbi preventivnih aktivnosti za buduće generacije.

Pročitajte još

Podjela svjedodžbi, pohvalnica i nagrada

Podjela svjedodžbi, pohvalnica i nagrada

Podjela svjedodžbi, pohvalnica i nagrada za učenike od 1. do 8. razreda naše škole održana je 30. lipnja 2025. godine u sportskoj dvorani. Nakon himne mikrofon je preuzeo ravnatelj Ivica Rojc koji je čestitao svim učenicima i učiteljima na postignutim rezultatima...

Skip to content