U sklopu obilježavanja Europskog dana jezika (26. rujna) i Tjedna cjeloživotnog učenja (29. 9. – 5. 10.) školska pedagoginja provela je s učenicima zanimljive radionice s ciljem razvijanja pozitivnog stava prema učenju jezika i cjeloživotnom obrazovanju. Najprije je 25. rujna održana radionica „Putuj, uči, otkrivaj – jezici otvaraju vrata“. Opći cilj radionice bio je poticanje učenika, da kroz igru, istraživanje i iskustvo putovanja, uče strane jezike i razvijaju pozitivan stav prema učenju jezika i cjeloživotnom obrazovanju. Tijekom radionice učenici su osvijestili važnost poznavanja stranih jezika za uspješnu komunikaciju, putovanja, studij, zapošljavanje i život u inozemstvu. Aktivnosti su također bile usmjerene na poticanje interkulturalne osjetljivosti, tolerancije i otvorenosti prema različitim kulturama. Učenici su aktivno sudjelovali u svim dijelovima radionice – razmjenjivali su mišljenja, radili u skupinama, rješavali križaljku i prezentirali rezultate zajedničkog rada. Raspoznavali su i naučili reći hvala na mnogim svjetskim jezicima, a uočili su i pozitivan utjecaj putovanja na mentalno zdravlje.
Sljedeća aktivnost bila je iskustvena radionica „Cjeloživotno učenje – Čemu nas uče putovanja?“ koja je održana 2. listopada. Radionica se temeljila na iskustvenom učenju, pri čemu su sudionici aktivno sudjelovali u igrama uloga, refleksiji i diskusiji, s ciljem poticanja učenja kroz vlastito iskustvo, razmjenu mišljenja i zajedničko promišljanje.
https://sway.cloud.microsoft/lNjABpbRVBwLFRJV?ref=Link
Polazišna tema bila je pitanje „Čemu nas uče putovanja?“, kroz koje su učenici istraživali povezanost iskustva, zabave i primjene naučenog. Raspravljali su i o pozitivnim utjecajima putovanja na mentalno zdravlje. Aktivnosti su bile usmjerene na razvoj životnih vještina poput:
– financijske pismenosti (preračunavanje valuta)
– koncentracije, pamćenja i suradnje (vježba „Idem na put i u svoju torbu stavljam…“)
– rješavanja problema i timskog rada (igre glume s putnim situacijama u kojima su učenici trebali pronaći zajedničko rješenje)
– interkulturalne kompetencije i opće informiranosti (igre pogađanja država, gradova i znamenitosti).
Učenici su kroz refleksiju identificirali vještine koje mogu primijeniti u školi, budućem poslu i svakodnevnom životu, te osvijestili važnost cjeloživotnog učenja kao kontinuiranog osobnog i profesionalnog razvoja.