Naši učenici i djelatnici odjenuli su u četvrtak, 20. veljače ružičastu boju u znak podrške i prevencije vršnjačkog nasilja povodom obilježavanja Dana borbe protiv vršnjačkog nasilja, poznatijeg kao Dana ružičastih majica. Zajedničkim fotografijama i provedenim radionicama željeli smo poslati poruku da ne želimo tolerirati nasilje.
https://sway.cloud.microsoft/37WDxTDGoaTycf0C?ref=Link
Dan ružičastih majica obilježava se u zemljama diljem svijeta, a sve je počelo 2007. godine kada su srednjoškolca u gradu Berwick u Kanadi vršnjaci maltretirali jer je u školu došao u ružičastoj majici, želeći pružiti podršku svojoj bolesnoj majci. Njegovi prijatelji, David Shepherd i Travis Price, odlučili su organizirati prosvjed protiv nasilja. Došli su u školu u ružičastim majicama, kupili ih još 50-ak i podijelili drugim učenicima, stvarajući tako val solidarnosti. Ova akcija brzo je postala globalna, a Dan ružičastih majica sada se obilježava u više od 110 zemalja svijeta, uključujući i Hrvatsku.
U Hrvatskoj je Dan ružičastih majica službeno proglašen Nacionalnim danom borbe protiv vršnjačkog nasilja 2017. godine.
U nižim razredima provedene su radionice prevencije vršnjačkog nasilja u suradnji pedagoginje i učiteljica razredne nastave. Naši prvašići učili su o nenasilnim oblicima komunikacije gledanjem edukativnog crtića „Nenasilna komunikacija“. Ponovili smo što je nasilje i kakve sve vrste nasilja postoje. Kroz igru uloga pod nazivom „Otvori kišobran nenasilja“ prikazali su kako pravilno reagirati u situacijama koja uključuju loša ponašanja drugih.
Učenici 2. razreda sudjelovali su u radionici „Imaš poruku na leđima!“ kojom im se htjelo iskustveno prikazati kako ružne riječi mogu utjecati na nas. Pričali smo o negativnim osjećajima koje ružne poruke pobuđuju u nama, a zatim smo pisali poruke podrške kako bi ispravili ružne riječi ili djela koja nekad nesvjesno kažemo, odnosno učinimo. Te poruke lijepili smo na prednju stranu majice učenika kako bi istaknuli snagu pozitivnih riječi.
U 3. razredu isticali smo afirmativne poruke što nam se sviđa kod svakog u razredu, a zatim smo se usmjerili na načine reagiranja u rješavanju sukoba. Raspravljali smo kako se ponašamo u pojedinim situacijama i kako postići suradnju u sukobu.
Emocije u nasilnom ponašanju bile su središnja tema u 4. razredu. Kroz priču o vršnjačkom nasilju, učenici su razvijali empatiju i osvijestili važnost ohrabrenja i pomoći žrtvama nasilja. Radionicu smo završili porukama podrške ispisanim na ružičastim majicama.
Odjeveni u ružičastu boju učenici viših razreda sudjelovali su na predavanju o vrstama nasilja i ulozi pojedinca u sprječavanju istog. Imali su i razredni zadatak: osmisliti svoju ružičastu majicu koju smo kasnije izložili u školskom holu. Ružičasta boja obojala je našu školu kao podsjetnik da je ŠKOLA MJESTO NULTNE TOLERANCIJE NA BILO KOJU VRSTU NASILJA.
#NasiljePrestajeOvdje