Međunarodni dan tolerancije (16. 11.) prilika je za razgovor na temu kako biti tolerantan. Upravo su od tog pitanja krenule radionice Vijeća učenika koje su zajednički vodile pedagoginja i knjižničarka. Za uvodno opuštanje svih sudionika odlično su poslužile kratke mindfulness vježbe koje pomažu umiriti se, sabrati svoje misli te bolje kontrolirati osjećaje i ponašanja.
https://sway.cloud.microsoft/PIlTDw7hNkSQEOW7?ref=Link
Uslijedila je aktivnost „Cvijet“ gdje su učenici dobili latice različitih boja od kojih su trebali složiti cvijet. Budući da su neki složili cvijet iste boje, a neki različite, raspravljalo se moraju li latice biti iste ili je ljepše kad su različite.
Potom je knjižničarka učenicima nižih razreda pročitala problemsku slikovnicu Marcusa Pfistera „Riba duginih boja“ u kojoj su učenici, kroz zanimljivu priču o ribici Srebrici, mogli naučiti da se vanjska ljepota nikako ne može mjeriti s ljepotom i srećom koju nam pruža iskreno prijateljstvo. Za kraj radionice učenici su izradili ribicu tolerancije čije su tijelo prekrili ljuskama prijateljstva.
Učenici viših razreda pogledali su film „Crno-bijeli svijet“, jedan od filmova sa 16. Festivala prava djece. Festival organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, Uredom pravobraniteljice za djecu i Hrvatskim filmskim savezom. Glavni cilj Festivala je promicanje prava djece i mladih koristeći alate filmske umjetnosti te ostale mogućnosti koje osiguravaju kreativnost i stvaralaštvo.
Nakon razgovora o filmu učenici su odigrali aktivnost „Pronađi para“, nakon koje su raspravljali vole li se više družiti sa sebi sličnima ili različitima, te jesu li kad doživjeli isključivanje iz igre/ grupe/ društva i kako su se pritom osjećali. Potom su ocrtali i izrezali svoj dlan na koji su upisali motivacijske poruke vezane uz toleranciju i iskreno prijateljstvo.
Cilj svih aktivnosti bio je uvidjeti da nas razlike obogaćuju te da bi svijet bio daleko siromašniji kad bismo svi bili isti i ponašali se na isti način. Zaključke s radionica članovi Vijeća učenika prenijet će ostalim učenicima u svojim razrednim odjelima, a dlanove prijateljstva pridružili su ribici tolerancije na zajedničkom plakatu koji krasi školski hol.