Učenici 5. – 8. razreda naše škole iskoristili su 25. studenoga 2025. godine za učenje na terenskoj nastavi u Zagrebu. Najprije su svi zajedno u kazalištu Scenoteka pogledali odličnu predstavu „Junaci Pavlove ulice““, a potom su se razdvojili i krenuli u obilazak muzeja. Učenici 5. i 6. razreda krenuli su u istraživanje Hrvatskog prirodoslovnog muzeja, dok su se učenici 7. i 8. razreda uputili prema Tehničkom muzeju Nikola Tesla. https://sway.cloud.microsoft/3AY4Y8ZOLRAedjTG?ref=Link
Kao ciljeve terenske nastave postavili su učenje otkrivanjem u izvornoj stvarnosti te razvijanje interesa za kazališnu umjetnost, muzejsku umjetnost i znanost te bonton u kulturnim ustanovama, što su u potpunosti i realizirali.
Iako je istoimeno lektirno djelo F. Molnara nastalo prije više od sto godina, predstava „Junaci Pavlove ulice“ bila je vrlo aktualna i primjerena uzrastu učenika koji su je pratili s velikim zanimanjem. Vrhunsku režiju Aide Bukvić pratili su odlični glumci koji su učenicima uspjeli prenijeti poruku o snazi pravog prijateljstva. Predstava obrađuje i problem nasilja – od školskih dvorišta do ulica – pokazujući mladima da nasilje nikada nije rješenje, već samo rađa nove sukobe.
Nakon predstave učenici su krenuli prema restoranu McDonald’s u Jurišićevoj ulici gdje su se okrijepili i nakratko sklonili od kiše, nakon čega su krenuli u obilazak muzeja. Učenici i pratnja 5. i 6. razreda krenuli su pješice prema Gornjem gradu i Prirodoslovnom muzeju. Obilazak muzeja uz stručno vodstvo bio je vrlo sadržajan, a u gotovo dvosatnom razgledu učenici su dobili odgovore na pitanja “Što je život i kako je nastao?”. Stalni postav prezentira raznolikost organizama nastalih evolucijom tijekom geološke prošlosti i proteže se na tri kata. Učenici su započeli razgled u multimedijalnoj dvorani tematskom cjelinom Svemir, uz izloške iz zbirke meteorita. Upoznali su raznolikost stijena, a zatim i evoluciju minerala. Nastavili su razgledavanjem prikaza fosilnih ostataka prošloga života na Zemlji i teorije evolucije i saznali da je to prijelazna točka iz neživog u živu tvar. Na prvom katu mogli su vidjeti prošlost našeg planeta od prije oko 4,6 milijardi godina, pa sve do nagovještaja svijeta kakav danas poznajemo u dvorani posvećenoj neandertalcu iz Krapine. Na drugom katu učenici su upoznali živi svijet koji nas danas okružuje i ugroze koje prijete biološkoj raznolikosti. Vidjeli su trodimenzionalne rekonstrukcije staništa, stablo života, carstvo biljaka, najbrojnije zbirke muzeja – zbirke kukaca, te raznolikost beskralježnjaka i kralježnjaka, čime su završili obilazak. Nakon kupnje suvenira uputili su se pješice prema Mažuranićevom trgu gdje ih je čekao autobus za povratak kućama.
Učenici i pratnja 7. i 8. razreda krenuli su pješice prema Tehničkom muzeju Nikola Tesla gdje su obišli stalni postav, rudnik i kabinet Nikole Tesle. Muzej je učenicima odlično zamijenio učionicu Fizike/Tehničke kulture/ Kemije/ Povijesti/ Geografije, kao i mnogih drugih predmeta, jer su na odjelima energije, poljodjelstva, vatrogastva, prometa, avionskih motora te odjelu velikana hrvatskog prirodoslovlja i tehnike mogli praktično proširiti svoja teorijska znanja. Najviše su naučili upravo na odjelu jednog od najvećih hrvatskih izumitelja, Nikole Tesle, gdje su, na zoran način, sudjelovanjem u pokusima, dobili puno informacija o energiji, o životu i radu te izumima Nikole Tesle. Zanimljivo je bilo i na odjelu rudarstva, posebno u maketi rudnika, gdje su mogli saznati pojedinosti iz teškog života u rudniku te opasnostima koje su prijetile rudarima prilikom iskapanja ugljena, željeza, zlata i dijamanata. Nakon, također, vrlo dinamičnog programa u muzeju, učenici 7. i 8. razreda i njihovi pratitelji krenuli su kućama puni dojmova i novih znanja.
Primjerenim ponašanjem naši su učenici i na ovoj terenskoj nastavi dokazali su da se znaju i mogu kulturno i odgovorno ponašati, zato, zasigurno, zaslužuju da ovakvih terenskih nastava bude što više.






