preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 

KRITERIJI OCJENJIVANJA UČENIKA IZ GLAZBENE KULTURE (od 4. do 8. razreda)

 

A SLUŠANJE I UPOZNAVANJE GLAZBE

Ocjena 5 (iznimna razina): učenik poznaje 8- 10 kraćih skladbi različitih vrsta glazbe (na kraju školske godine);

- učenik aktivno sluša skladbe te u njima uspješno uočava, prepoznaje i uspoređuje glazbene sastavnice ( tempo, dinamiku, glazbeni oblik, izvođače i dr.); uspješno opisuje promjene glazbenih sastavnica i uspješno ih povezuje s vrstama glazbe i glazbenim žanrovima

- uspješno prepoznaje, uspoređuje i razlikuje (opisuje) različite vrste glazbe, njihova obilježja, načine izvedbe, mjesta izvođenja kao i odnos glazbe, izvođača i publike;

- lako prepoznaje glazbene sastavnice i glazbene pojmove te ih uspješno primjenjuje prilikom aktivnog slušanja i gledanja glazbenih primjera;

- temeljem pažljivog slušanja uspješno uočava i razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno- instrumentalnu glazbu (izvođenje)te različite izvođačke sastave;

- samostalno zamjećuje, opisuje, uspoređuje i razlikuje pjevačke glasove te uspješno opaža njihovu izvedbenu ulogu (solistička, skupna i zborska izvedba); temeljem slušanja, uspješno razlikuje (uočava) načine pjevanja i njihova obilježja u različitim vrstama glazbe; uspješno razlikuje jednoglasno od višeglasnog pjevanja kao i „a cappella“ pjevanje od pjevanja uz pratnju glazbala;

- uspješno razlikuje (i uočava) gudaća i trzaća glazbala (u 5. raz.), instrumentalne sastave i orkestre te opaža izvedbenu ulogu glazbala (solističko, komorno, orkestralno); uspješno ih razlikuje zvukom i izgledom ; uspješno samostalno opisuje i objašnjava ključne pojmove vezane uz pjevačke glasove/ glazbala / tradicijsku glazbu...

- temeljem slušanja glazbe vrlo uspješno razlikuje i uočava osnovne glazbene oblike i u vokalnim i u instrumentalnim skladbama; uspješno prepoznaje iste i kontrastne dijelove u stavcima različitih vrsta glazbe;

- temeljem slušanja glazbe vrlo uspješno uočava i prepoznaje obilježja hrvatske tradicijske glazbe; uspješno slušno uočava posebnosti izraza u tradicijskim pjesmama (način pjevanja, izvođače, dinamiku, tempo i dr.), plesovima...

- vrlo osebujno, zanimljivo i uspješno opisuje svoj doživljaj slušane glazbe (skladbe);

Ocjena 4 (vrlo dobra razina): učenik poznaje 6- 8 kraćih skladbi (na kraju šk. godine)

- učenik sluša skladbe te u njima prepoznaje i uočava većinu glazbenih sastavnica i pojmova;

- većim dijelom uočava i razlikuje različite vrste glazbe, načine izvedbe, mjesta izvođenja, kao i odnos glazbe, izvođača i publike;

- temeljem slušanja u većini primjera uočava i razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno – instrumentalnu glazbu (izvođenje) te različite izvođačke sastave;

- zamjećuje i razlikuje većinu pjevačkih glasova, opaža njihovu izvedbenu ulogu; u većini slušanih skladbi uočava načine pjevanja...

- razlikuje, prepoznaje i imenuje većinu glazbala, instrumentalne sastave i orkestre, razlikuje ih po izgledu i boji zvuka; u većini primjera objašnjava njihovu izvedbenu ulogu;

- uočava i razlikuje većinu osnovnih glazbenih oblika kao i kontrastne dijelove u slušanim primjerima;

- uočava i prepoznaje te opisuje većinu obilježja hrvatske tradicijske glazbe u slušanim primjerima;

Ocjena 3 (dobra razina): učenik poznaje 4- 6 kraćih skladbi (na kraju šk. godine)

- učenik je samo povremeno aktivan u slušanju glazbe; teže slušno percipira glazbeno izražajne sastavnice glazbe; djelomično uočava i prepoznaje glazbene sastavnice;

- slušno razlikuje samo neke vrste glazbe; nema sposobnost slušne koncentracije;

- teže uočava i opisuje osnovna obilježja i ključne pojmove vezane uz slušne primjere;

- temeljem slušanja samo ponekad uočava i razlikuje vokalnu, instrumentalnu i vokalno – instrumentalnu glazbu (izvođenje) te različite izvođačke sastave;

- djelomično zamjećuje i razlikuje pjevačke glasove i kao i njihovu izvedbenu ulogu;

- prepoznaje samo neka od obilježja naše tradicijske glazbe i glazbe iz različitih krajeva svijeta;

- teže prepoznaje glazbala po izgledu i zvuku i njihovu izvedbenu ulogu

Ocjena 2 (zadovoljavajuća razina): učenik poznaje samo 2- 3 kraće skladbe ( na kraju šk. godine)

- učenik pasivno prati nastavu, sluša glazbu samo na poticaj učitelja;

- samo uz pomoć učitelja slušno opaža neku od glazbenih sastavnica ili ih uopće ne percipira;

- slabo poznaje ključne pojmove i ne može ih ( bez pomoći) primijeniti u slušanim primjerima;

- uočava pjevačke glasove, ali ne prepoznaje njihovu izvedbenu ulogu;

- ne prepoznaje obilježja naše tradicijske glazbe kao niti obilježja glazbe iz različitih krajeva svijeta;

- slabo ( ili nikako) opisuje i (ne) razlikuje glasove niti glazbala;

- teško ( ili samo uz pomoć) opisuje svoj doživljaj slušane glazbe;

B IZRAŽAVANJE GLAZBOM I UZ GLAZBU

Ocjena 5 (iznimna razina): učenik pjeva/ svira/ pleše oko 15 pjesama/ skladbi (na kraju šk. godine)

- učenik pjeva ( pjesme) lijepo, intonacijski točno, izražajno i korektno te ritmički točno uz jasan izgovor teksta;

- posjeduje vrlo razvijeno glazbeno pamćenje;

- vrlo uspješno pjevanjem izvodi autorske i tradicijske pjesme iz Hrvatske i svijeta uvažavajući pravila kulture pjevanja, intonaciju, ritam, tekst, glazbeno- izražajne sastavnice i stilska obilježja pjesme;

- intonacijski točnim izvođenjem pjesme osvještava i razlikuje jednoglasno i višeglasno pjevanje kao i pjevanje „a cappella“ od pjevanja uz pratnju; vrlo uspješno prati metar i ritam pjesme svirajući ju / plešući uz nju;

- rado i aktivno sudjeluje u zajedničkoj izvedbi glazbe (pjevanjem, sviranjem, plesom ); pokazuje ustrajnost, upornost i koncentraciju; obogaćuje izvođenje novim izražajnim elementima;

- sviranjem ili pokretom (ili tjeloglazbom), učenik uspješno izvodi umjetničku, tradicijsku, popularnu ili vlastitu izvedbu; samostalno svira pratnju poznatim pjesmama ili skladbama;

- samostalno, muzikalno i usklađeno sa skupinom, uspješno izvodi skladbu na udaraljkama Orffovog instrumentarija slušajući primjer; rado se i uspješno izražava pokretom uz glazbu; skladno izvodi plesne korake (pokrete ili koreografiju) usklađujući ih sa skupinom;

- aktivno sudjeluje u različitim glazbenim igrama i aktivnostima glazbenog stvaralaštva;

- samostalno i uspješno stvara plesne koreografije;

- samoinicijativno sudjeluje u više glazbenih aktivnosti;

- vrlo uspješno usklađuje svoju izvedbu s izvedbom drugih te vrednuje vlastitu izvedbu, izvedbe drugih i zajedničku izvedbu; samostalno i objektivno opisuje i procjenjuje svoj doživljaj zajedničkog muziciranja;

- temeljem slušanja glazbe i aktivnog muziciranja uspješno prepoznaje različite uloge i vrste glazbe (autorska, tradicijska, rock, pop, zabavna, filmska);

- temeljem slušanja, pjevanja i plesa /pokreta učenik uspješno uočava, prepoznaje i opisuje obilježja hrvatske tradicijske glazbe kao i glazbeno izražajne sastavnice;

Ocjena 4 ( vrlo dobra razina): učenik pjeva/svira/pleše oko 10 pjesama/skladbi (na kraju šk. godine)

- učenik pjeva pjesme nedovoljno glasno, s nebitnim zastajkivanjem (ili bez razlike u dinamici) ali intonacijski točno; pjeva korektno uz kucanje doba, ali ritamski nesigurno i s malim pogreškama;

- posjeduje razvijeno glazbeno pamćenje;

- pjevanjem izvodi autorske i tradicijske pjesme iz Hrvatske i svijeta te pritom većinom uvažava pravila kulture pjevanja, intonaciju, ritam, tekst, glazbeno- izražajne sastavnice i stilska obilježja pjesme;

- učenik prilikom izvedbe pjesme ili skladbe (pjevanjem, sviranjem, pokretima) uočava i prepoznaje većinu glazbeno- izražajnih sastavnica kao i ključne pojmove;

- pjeva/svira pjesme različitih glazbenih oblika uočavajući većinu glazbenih sastavnica u stvaranju istih;

- izvodi većinu skladbe (Orffov instrumentarij) ritmički točno na udaraljkama slušajući primjer;

- većinu pokreta (koraka) ostvaruje u skladu sa skupinom; većim dijelom sudjeluje u skupnoj izvedbi bilo pjevanjem, plesom ili pokretima; vrednuje zajedničku izvedbu;

- sudjeluje u većini glazbenih igara kao i u jednostavnijim aktivnostima glazbenog stvaralaštva; samostalno stvara plesne koreografije;

OCJENA 3 (dobra razina): učenik pjeva/svira/pleše oko 8 pjesama/skladbi (na kraju šk. godine)

- učenik pjeva pjesme intonacijski nesigurno i nerazumljivo tekstom uvažavajući dinamičke promjene; pjeva pjesme kolebljivo tekstom uz nejasnu dikciju;

- posjeduje slabije glazbeno pamćenje;

- pjevanjem izvodi autorske i tradicijske pjesme iz Hrvatske i svijeta te pritom djelomično uvažava pravila kulture pjevanja, intonaciju, ritam i tekst, glazbeno- izražajne sastavnice i stilska obilježja pjesme;

- učenik prilikom izvedbe pjesme ili skladbe (pjevanjem, sviranjem, pokretima) samo djelomično uočava i prepoznaje glazbeno- izražajne sastavnice kao i ključne pojmove;

- samo djelomično točno izvodi ritam pjesme/ skladbe (pjevanjem, sviranjem);

- učenik se prilikom sviranja u manjoj mjeri koristi različitim glazbalima;

- učenik samo uz pomoć izvodi pratnju pjesmi/ skladbi tjeloglazbom i glazbalima Orffovog instrumentarija slušajući primjer;

- samo dio pokreta (koraka) pamti i izvodi u skupini; u manjoj mjeri sudjeluje u skupnoj izvedbi, ali se trudi i opisuje zajedničku izvedbu;

Ocjena 2 ( zadovoljavajuća razina): učenik pjeva/svira/pleše oko 5 pjesama/ skladbi (na kraju šk. godine)

- učenik pjeva pjesme teško, uz nejasnu dikciju i dosta intonacijskih pogrešaka;

- izvodi pjesme vrlo nesigurno, intonacijski netočno i nerazumljivo tekstom;

- nesigurno i netočno izvodi najjednostavnije ritmove;

- vrlo teško ili nikako izvodi plesne korake;

- posjeduje jako nisku razinu glazbenog pamćenja;

- teško uočava (ili ne uočava) glazbene sastavnice u pjevanim i sviranim primjerima;

- pokazuje izrazito slab interes za glazbeno izražavanje;

- ne pokazuje interes ni volju ni na poticaj učitelja; neprestano ga treba poticati na rad;

- samo ponekad (vrlo rijetko) sudjeluje u skupoj izvedbi (pjevanjem, sviranjem, plesom) i to samo na poticaj i uz pomoć učenika ili učitelja.

Rubrika bilješke

- upisuje se tema ili ključni pojmovi koje učenik usmeno odgovara;

- upisuje se opisno praćenje učenikove uključenosti u aktivnosti glazbenog izražavanja, izvođenja i stvaranja u nastavi glazbene kulture tj. koliko su učenici aktivni, odgovorni i zainteresirani za predmet (povratna informacija učenicima i njihovim roditeljima) te kakav je njihov odnos prema radu, prema učitelju i učenicima kao i njihovo ponašanje;

- učitelj opisuje riječima učenicima kako mogu poboljšati kvalitetu svog učenja,a time i usvojenost ishoda

- redovito nošenje pribora za rad, redovito pisanje domaćih uradaka kao i ostalih zadanih uradaka (slušanje / gledanje glazbenih primjera, stvaranje koreografije, izrada projekata, prezentacije i sl.)


Upisi u srednje škole
Upisi u 1. r. oš
Hripavac
e-Dnevnik

Informativni razgovori
 

Radijska emisija:

"Sačuvajmo ljubeški kaj"

 

Videozapis

"Ženidba"

Centri izvrsnosti
Glazbeni kutak

Pjevaju:

viši razredi OŠ Ljubešćica,

sviraju:

učiteljica Bernardica Bačan

i Vinko Španić (8. r.)

Moja domovina

Mojoj lijepoj zemlji Hrvatskoj

Donacije

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Prosinac 2023 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / skola@os-ljubescica.hr
preskoči na navigaciju