preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ljubešćica

 > Nastava  > Predmeti  > POVIJEST
 

ELEMENTI I KRITERIJI VREDNOVANJA I OCJENJIVANJA IZ POVIJESTI

 

 

ELEMENTI VREDNOVANJA

ČINJENIČNO ZNANJE

činjenice, pojmovi, osobe, događaji, procesi (poznavanje)

KONCEPTUALNO ZNANJE

 vrijeme i prostor (karta), uzrok i posljedice, usporedbe (sličnosti i razlike), kontinuiteti i promjene (poznavanje, korištenje i razumijevanje)

PROCEDURALNO ZNANJE

rad s izvorima, povijesna istraživanja

 

NAČINI VREDNOVANJA

USMENA PROVJERA

Ocjena se upisuje ovisno o provjeravanom elementu.

- kontinuirano tijekom cijele godine, nakon obrađenih nasatavnih sadržaja, nenajavljeno u pravilu svaki sat

PISANA PROVJERA

Provjera se uvijek sastoji od dva dijela:

1. dio – ČINJENIČNO ili KONCEPTUALNO ZNANJE

 

2. dio – KONCEPTUALNO ILI PROCEDURALNO ZNANJE

- tijekom godine planiraju se 4 pisane provjere nakon obrađenenih i ponovljenih nastavnih cjelina/tema, pisane provjere najavljene su u e-Dnevniku (vremenik)

 

- pisani ispravak ponovno pišu učenici koji su dobili ocjenu nedovoljan (1)

 

 

 

PROJEKTI, ZADATCI I SLIČNO

Ocjena se upisuje ovisno o vrsti projekta/zadatka.

- učenici će unaprijed dobiti detaljne upute i kriterije prema kojima će se vrednovati zadatci

DOMAĆA ZADAĆA I RADNA BILJEŽNICA

Opisna bilješka u e-Dnevniku.

- učenici su obvezni rješavati domaće zadaće i zadane zadatke u radnoj bilježnici

 

KRITERIJI VREDNOVANJA

(OCJENA, KRITERIJI – činjenično, konceptualno, proceduralno znanje)

 

ODLIČAN

Učenik zna objasniti sve tražene povijesne događaje, pojave i pojmove. Može ih produktivno i samostalno uporabiti, ne zbunjuju ga dodatna pitanja učitelja/učiteljice. Uočava i primjenjuje korelacije između nastavnih sadržaja povijesti i drugih predmeta. Povezuje naučeno gradivo sa suvremenim događajima.

Točno i argumentirano  razvrstava ljude, događaje i promjene u ispravna vremenska razdoblja, rekonstruira tijek i trajanje povijesnih događaja i promjena. Samostalno izrađuje točne i cjelovite crte vremena i usporedne tablice zbivanja. Točno uočava te objašnjava povijesne sadržaje na povijesnoj karti i donosi zaključke. Samostalno i precizno u slijepe karte unosi tražene povijesne sadržaje. Događaje i procese tumači kao uzročno‐posljedični slijed, razumije uzroke različitih motiva pojedinaca i društvenih skupina.  Donosi ispravne zaključke o promjenama i kontinuitetima unutar šireg povijesnog konteksta.

Učenik samostalno i točno analizira povijesni izvor, od definiranja vrste izvora do podataka o vremenu nastanka izvora, autoru, razlogu zbog kojeg je izvor nastao, što je sadržaj izvora, do samostalnog uočavanja stava autora o povijesnom događaju/osobi.

VRLO DOBAR

Učenik zna većinu povijesnih događaja, pojmova i pojava. Nije uvijek samostalan u uporabi istih, uglavnom ga ne zbunjuju pitanja učitelja/učiteljice, oko nekih pojmova je nesiguran.

Točno razvrstava ljude, događaje i promjene u ispravna vremenska razdoblja (orijentacija unutar razdoblja i kroz razdoblja) i rekonstruira tijek i trajanje povijesnih događaja i promjena.  Izrađuje točne crte vremena. Usporedne tablice zbivanja izrađuje uz pomoć učitelja/učiteljice. 

Točno uočava te objašnjava povijesne sadržaje na povijesnoj karti. U  slijepe karte unosi gotovo sve tražene  povijesne sadržaje. 

Uz minimalnu pomoć učitelja/učiteljice analizira povijesni izvor, točno i strukturirano.

DOBAR

Učenik prepoznaje samo najvažnije povijesne pojmove, događaje i procese. Potrebno mu je dosta pomoći učitelja/učiteljice, njome se uglavnom zna koristiti, poneka pitanja učitelja/učiteljice mogu ga zbuniti.

Većinu ljudi, događaja i promjena razvrstava u ispravna vremenska razdoblja (orijentacija unutar razdoblja i kroz razdoblja) i rekonstruira trajanje povijesnih događaj i promjena. Uz pomoć učitelja/učiteljice izrađuje crte vremena.

Na  slijepe karte unosi veći dio traženih sadržaja.  

Uz pomoć i vođenje učitelja/učiteljice analizira povijesni izvor uz manje pogreške.

DOVOLJAN

Učenik prepoznaje samo temeljne pojmove i najvažnije povijesne događaje i ličnosti.

Površno i s pogreškama razvrstava ljude, događaje i promjene u  vremenska razdoblja (orijentacija unutar razdoblja i kroz razdoblja) i određuje tijek i trajanje povijesnih događaja i promjena.

Površno i s pogreškama određuje povijesne sadržaje na povijesnoj karti ili se ne zna  koristiti slijepim kartama. 

Uz dosta pogrešaka i uz veliku pomoć učitelja/učiteljice analizira povijesni izvor.

NEDOVOLJAN

Unatoč potpitanjima i navođenju od strane učitelja/učiteljice nije odgovorio na više od polovice pitanja, odgovori su površni. Neispravno navodi i koristi povijesne pojmove.

 Ne prepoznaje povijesne sadržaje na karti. Unatoč potpitanjima i navođenju od strane učitelja/učiteljice nije odgovorio na više od pola postavljenih pitanja. Učenik nije usvojio ključne pojmove vezane uz kronologiju. Niti uz veliku  pomoć učitelja/učiteljice ne opisuje karakteristična obilježja prošlih društava i razdoblja niti izrađuje najjednostavnije crte vremena.

Ni uz pomoć učitelja/učiteljice ne uspijeva analizirati povijesni izvor

 

Vrijednosti za granice ocjena kod pisanih provjera

Postotak ( %) bodova

Ocjena

90 – 100

Odličan (5)

79 – 89

Vrlo dobar (4)

64 – 78

Dobar (3)

50 – 63

Dovoljan (2)

0 – 49

Nedovoljan (1)

 

Važan dio vrednovanja su i bilješke kojima se prati rad, ali i napredovanje učenika te njegov odnos prema radu. Osim bilježaka koje pokazuju kakav je odnos učenika prema radu najvažniji dio su povratne informacije kao dio vrednovanja za učenje i kao učenje.

 

Zaključna ocjena: ocjene iz svih elementa vrednovanja jednako su bitne u formiranju zaključne ocjene, a kod zaključivanja gledaju se i bilješke kojima se prati rad učenika te odnos prema radu.

 

Vrednovanje učeničkih radova – plakata i prezentacija

 

Praćenje i vrednovanje učenika

Ocjena

Izlaganje samostalno, uvjerljivo. Plakat i prezentaciju koristi kao sredstvo tumačenja. Urednost izrađenog na visokoj razini. Iznimno kreativno napravljeno.

Odličan (5)

Izlaganje samostalno, no nije u potpunosti uvjerljivo. Gotovo ne čita sa plakata ili prezentacije već istu koristi kao sredstvo tumačenja. Rad sadrži previše detalja koji nisu u potpunosti povezani.

Vrlo dobar (4)

 Nije siguran pri izlaganju, često čita sa plakata ili prezentacije. U pojedinim segmentima rad je nepregledan

Dobar (3)

Prezentacija ili plakat su nerazumljivi i neuredni. Učenik se i sam ne snalazi na plakatu ili prezentaciji. Samo čita napisani tekst. Loše su izabrani tekstualni i slikovni materijali.

Dovoljan (2)

- minimalna ocjena koju učenik može dobiti za izrađeni plakat ili prezentaciju je dovoljan (2) zbog uloženog truda

- ocjenu nedovoljan (1) učenik može dobiti ukoliko nije napravio plakat ili prezentaciju

 

Učiteljica: Andreja Vuk Šarc


Upisi u srednje škole

Digitalna brošura „Odaberi svoju školu“ za iduću školsku godinu

 

Preporuke za sve odgojno-obrazovne ustanove (8.4.2022.)

Odluku o prestanku važenja Odluke o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja na virus SARS-CoV-2 te posebne sigurnosne mjere obveznog predočenja dokaza o testiranju, cijepljenju ili preboljenju zarazne bolesti COVID-19 radi ulaska u prostore javnopravnih tijela (28.2.2022.)

Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (25.2.2022.)

Postupanje s oboljelima, bliskim kontaktima oboljelih i prekid izolacije i karantene (Ver19 - 31.1.2022.)

Postupanje s oboljelima, bliskim kontaktima oboljelih i prekid izolacije i karantene (Ver18 - 24.1.2022.)

Postupanje s oboljelima, bliskim kontaktima oboljelih i prekid izolacije i karantene (Ver17 - 10.1.2022.)

ODLUKA o uvođenju posebne sigurnosne mjere obveznog testiranja dužnosnika, državnih službenika i namještenika, službenika i namještenika u javnim službama, službenika i namještenika u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenika trgovačkih društava i ustanova (12.11.2021.)

Objedinjene revidirane preporuke o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene (25.10.2021.)

Postupak kod jednog učenika oboljelog od COVID-19 koji je bio na nastavi u vrijeme zaraznosti  (25.9.2021.)

Modelima i preporukama za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. (31.8.2021.)

Uputama za sprečavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano za rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26.8.2021.)

ONline nastava
e-Dnevnik

Individualni razgovori

  Školska godina 2021./22.

CARNET WEBMAIL

natjecanja

Donacije

Predavanja

 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Srpanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Kalendar za šk. g. 2020./21.
SOS 112

Arhiva vijesti
CMS za škole logo
Osnovna škola Ljubešćica / Zagrebačka 22, HR-42222 Ljubeščica / os-ljubescica.skole.hr / ured@os-ljubescica.skole.hr
preskoči na navigaciju